helt galen hk lektion!

jag måste bara berätta om våran hemkunskaps lektion vi hade i fredags, haha!
Vi vart nya grupper, men jag och betty och dom två nya tjejerna i klassen kom i samma grupp iaf !
och vi har börjat prata mer och mer med dom, riktigt snälla och söta tjejer (:

De vart vi fyra som jobba tillsammans, alltså betty, jag, elita, elina.
och jag fick veta att dom va syskon!.. hade jag ingen aning om först, kanske var därför dom var så lika.
och jag och betty hade många blonda kommentarer innan vi fattade vart dom bott och hur länge osv, haha ;)
De var iaf en hel gaalen lektion med många skratt !

Vi skulle göra iordning kykling wook med nudlar? trorjah de va, haha!
Betty kryddade maten, hon hämtade alla slags kryddor, men mest av allt var väl olika salter?
och sen skulle vi ha i sånna här sockerärtor, sånna där långa gröna saker.

jag: men betty ska man inte skära dom här i mindre bitar innan man lägger i dom?
betty: nej, ha i dom där nurå!
jag: men man kan ju inte ha i dom sådär stora
betty: jo de är ju så man ska göra! för de ska ju inte se ut sådär *pekar på antons och mattias "wook"*
sådär ska de ju inte se ut, hahah!
jag: haha jo de ska de väl?
osv osv... hahaha


hon tog skålen med sockerärtor och hade i de i stekpannan och kryddade lite till, haha.
Sen gemförde hon mattias och antons mat mot komposten för att jag trodde fortfarande de skulle va så som dom gjorde..
men nu började jag hålla med betty faktiskt, hahaah.
fyfan hel galen lektion, skrattade hela tiden och elina och elita hänkade på, haha.
men vi lovade iaf, kristina? elle vad heter hon, hk läraren vi har nu? aja sktsamma.
Vi har iaf lovat henne att nästa lektion ska vi va visa hur duktiga vi är på att laga mat egentligen, och ligga på MVG nivån.... hahaha ja ska bli kul och se hur de blir med de.. de går nog fett bra, lite brända grejjer och lite för mkt krydda så blir nog allt bra.


Kommentarer
Postat av: B E T T Y

HAHAA!!

seriöst jag dör!XD

" Men du fattar väl själv att man ska krydda den såhära, och ha i mera sås... nej inte så mkt vatten!

Men hallå, du vill väl inte att vår mat ska likna mattes och antons "mat" ... Men hallå, kolla sj då! XD

2009-08-23 @ 15:21:30
URL: http://bettyjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0