vaccination mot svin-influensan?!

ehm... i september kommer alla skolors elever bli vaccinerade mot svin-influensan?! jag fattar inte... svin-influensan har inte funnits länge? hur fan kan dom hunnit hitta ett botemedel mot det, redan?!
De tar ju tid att finna botemedel.. forskning liksom, och plus att de kostar mkt pengar och dessutom så är de ju värsta ekonomiska krisen just nu?!. Och så helt plötsligt bara lämnar dom ut gratis vaccinationer till alla ungdomar? men alla  andra som inte går i skola liksom vuxna och så, dom får ju betala typ flera tusen typ?, ja tycker de är sjukt!
Dom kan väl oxå få svin-influensan lika mkt som vi ungdommar kan?
ja.. visst.. de har ju vart mycket snack om att mest ungdommar får de, men de tror inte jag ett skit på... BULLSHIT!
Och man har ju hört från andra, som hört från någon annan, som hört från någon annan som läst de, de och de, osv både bra och dåliga saker... men man vet ju inte vad man ska tro, elle hur?

men de känns liksom som..ehe, jag klarar mig ändå.
plus att jag är rädd för sputor, jag klarar knappt av att se någon annan ta en spruta.. nej usch..


  NEJ, TACK!


Kommentarer
Postat av: moa

det är asdyrt, typ 40 kronor har dragits från min mobil:S

2009-08-18 @ 10:35:15
URL: http://mmooah.blogg.se/
Postat av: L.P

Jag tror inte att det är sant. För svininfluensan är ju ett virus och det är väldigt svårt att skaffa fram ett botemedel. För ett virus kan ändra sig närsomhelst och hursomhelst, asså jag vet inte om jag säger rätt ord nu men typ virusets "dna" (?) lixom ändrar sig så dom borde egentligen aldrig kunna hitta ett passande botemedel för det.

2009-08-18 @ 12:31:22
URL: http://lovisapppp.devote.se
Postat av: L.P

Jaa, och min allra största rädsla är alla typ av nålar och varje gång jag ser en nål så mår jag illa och blir hur rädd som helst! Så jag tänker inte heller låta dom sticka mig nånting som dom inte är 100 procent säkra på.

2009-08-18 @ 13:41:58
URL: http://lovisapppp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0