tja stockholm!

Borlänge kan kiss my ass för jag var i stockholm ist jag! (;

Var iaf upp typ halv 6 på morgonen gick upp och gjorde oss i ordning, sminka oss och åt frulle osv.
Sen vare att sätta sig på cykeln och cykla till tågstationen, för tåget gick kl 07.52.
Vi parkerade cyklarna utanför stationen och gick in för att vänta på tåget och där stötte jag på linn, elvira och nico, dom skulle oxå till stockholm idag, längesen man träffa dom, se de va riktigt roligt!
Sen vare dags att sätta sig på tåget, det var ganska mkt folk på de.
Och sen när tåget åkt så vare bara att vänta och hoppas på att de ska gå fortare än 2,5 timme innan man är framme.
men jag roa mig med en godis påse iaf (A)
Sen när vi kom fram så var ju de ett litet problem, elle... stort problem att hitta nere där (A)
Så vi frågade ett par vakter som gick där alldeles lugna mot alla andra människor i stockholm som bara sprang förbi överallt, haha.
Vi frågade iaf vilket håll man skulle gå för att komma till drottningsgatan, de gick bra och vi hittade dit.
Vi var in i några affärer och kikade, men hittade ingenting.
Sen fick vi problem om vilket håll gamla stan låg, så vi frågade människor på gatan.
ingen förstod oss....
Vi frågade först en som pratade franska, sen en som pratade engelska , hon sa bara "i don't understand you" och gick vidare... och påstod att inte vi kunde engelska? hahah aja.
Sen frågade vi två till, dom var oxå engelskatalande men dom pratade vi ju med iaf, fast dom verkade oxå vara turister för dom gick med kartan och försökte hitta själva, dom sa att de va uppåt, men mamma var mer säker på att de låg neråt men fortfarande osäker.. till slut gick vi in på en affär och frågade och äntligen fick vi ett svar som stämde.
Vi gick mot gamla stan och påvägen dit var vi oxå in på affärer på drottning gatan, hittade fortfarande ingenting...
Till slut kom vi fram till gamla stan, de va jätte mysigt, och jättefina gränder och liksom gamla gator och ja, mys!
man blev ju typ att tänka på pellesvanslös filmerna, som att dom spelades in där (A)

Sen gick vi iaf ner i en gränd och där låg ett jätte mysigt café så vi stannade och fikade där, vet inte vad de hette men de var ju inte så viktigt.
Sen vare att gå vidare iaf, kikade in i några affärer och så men hittade inget där heller..
Sen kom vi fram till slottet, shit va stort de va!
och vakterna där hade något grejjs med nå hästar, dom höll på och spelade på instrument och gick runt som zombies, haha typ skrattade åt dom, men de var kul att se iaf.

Sen gick vi tillbaka upp på drottningsgatan fast åt andra hållet och kollade i affärer och äntligen började jag hitta lite kläder och grejjer jag ville ha, bilder kommer.

Sen vart vi så trötta i benen och fötterna och stressad av allt annat folk som va stressade så vi gick in på en resturang och åt seriöst den godaste pizzan jag någonsin ätit !
Så vi satt där ett tag och bara tog de lugnt.. sen var de kanske 1 timme kvar så vi drog oss tillbaka till centralstation så vi skulle va säkra att hitta tåget och komma hem, för stockholms station är ju abslout inte liiiite större än borlänges, haha ;)

vi kom på tåget iaf och sen fick jag mer sällskap än vad jag fick till stockholm, för linn, elvira, nico och jag satt på samma vagn så vi satt oss på ett fyra säte och spela kort på bordet, pratade och skrattade och hade as kul!
medans våra mammor satt och pratade lite längre bort.

Sen var vi hemma ungefär 22.10, skulle gå till cyklarna för att cykla hem.
men de blev en del strul då, men vi kom iaf hem sen med trötta ben, fötter och ögon.
Så jag gick och la mig på en gång, och somna typ direkt.
men de va en riktigt mysig och rolig dag, måste verkligen göras om!
tack för en underbar dag, puss ! ♥



någon random bild i stockholm.



en del av slottet, typ baksidan?



framsidan av slottet



vakterna på hästar med instrument



en del av gamla stan.



en gränd




min mumsiga äppelpaj med vaniljsås!



mammas morotskaka med kaffe



gränd.

vart inga bilder från drottning gatan så de vart bilder nästa gång vi käka.



iskall stor coca cola och en öl. mmmmmmhhh!



u like it



pizza



på tåget på väg hem, elvira och nico. ♥
suddig bild, men whatever :)



Linn ♥


Bilder på de jag köpta kommer i nästa inlägg!
puss på er! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0